Happy birthday... - Reisverslag uit Sukuh, Indonesië van Bert, Jennie, Niek, Lotte en Juul Herikhuisen - WaarBenJij.nu Happy birthday... - Reisverslag uit Sukuh, Indonesië van Bert, Jennie, Niek, Lotte en Juul Herikhuisen - WaarBenJij.nu

Happy birthday...

Door: Jennie

Blijf op de hoogte en volg Bert, Jennie, Niek, Lotte en Juul

25 Juli 2014 | Indonesië, Sukuh

Vandaag 25 juli.....bijzondere dag om jarig te zijn!
Weinig( lees GEEN ) bezoek en al helemaal geen taart! Zelfs geen wijn!!!!:-((( We halen de schade thuis dan maar dubbel en dwars in.

Vanochtend vroeg opgestaan om 8.00 werden we opgehaald om naar de grootste hindoeïstisch tempelcomplex op Java te gaan: Prambanan. Erg mooi. Al gaat mijn voorkeur uit naar het boeddhisme( maar dat terzijde).
Hierna een een tijdje rijden in een uiterst 'comfortabele' bus gingen we het paleis van de 'prins' bezichtigen in Solo. Een prins op Java is geen prins zoals wij het kennen, het is meer een traditie. Zo ongeveer iedere stad heeft een prins( soort prins carnaval) en alleen bij ceremonies mag hij komen opdraven en wordt van vader op zoon doorgegeven. En hij is geen zoon van de koning. Prinsessen bestaan dan ook niet!
Na een lange rit door de bergen, waar ik soms ernstig zorgen had om ons vervoermiddel, kwamen we aan in Sukuh. Een piep klein dorpje waar helemaal niets te beleven viel......behalve een enorme regenbui in de nacht. We hebben hier dan ook alleen gegeten, beetje gekletst en zijn vroeg onder de wol gegaan met Juul tussen ons in, die weigerde op het uiterst smerige matrasje op de grond te gaan liggen, heel begrijpelijk! Wonder boven wonder prima geslapen op 40 cm!!!!( Juul ook op 40 cm en Bert op de rest!)

• 26 Juli 2014 - 18:04

Manon:

Haha klinkt goed! En die wijn ed inhalen na je vak komt vast helemaal goed! Daar maak ik me geen zorgen om! ;-)
    Snel weer weg uit Suku dus? Lekker genieten! X ons

Bert, Jennie, Niek, Lotte en Juul

Ons gezin bestaat uit 5 vijf personen. papa, mama en 3 kids. varierend in leeftijd van 12(de jongste) tot forty something!! Allemaal waren we voor de vakantie druk...kids between school, drie school verlaters. de oudsten met werk(alhoewel......kinderen denken dat we alleen maar koffie drinken!!)

Actief sinds 14 Juli 2014